Kortreklamation

Har kortköpet blivit debiterat två gånger, inte fått beställda varor eller fått obehöriga köp på ditt kort?

Visa och Mastercard har regler som måste följas vid en reklamation. För att inte förlora din reklamationsrätt måste du:

  • agera snabbt
  • försöka lösa problemet med företaget
  • spara kvitton och avtal

Försök att lösa problemet direkt med företaget Butiker och företag som tar emot Visa- och Mastercardkort ansvarar för fel på vara eller tjänst gentemot dig som kortinnehavare. Spara alltid bevis på att du försökt lösa problemet med företaget. Skriv ner samtalet, datum, tid och vem du pratat med. Spara brev och e-post.

Vägrar företaget att hjälpa dig? Då är nästa steg att du kontaktar Lantmännenkortet Kundservice på telefon 010-556 30 00. Anmälan måste ha nått oss inom 45 dagar från att du fått din faktura.

Har du fått obehöriga köp? Är ditt kort stulet eller har det dykt upp obehöriga kortköp/uttag på kontot, måste kortet genast spärras. Du kan alltid spärra ditt kort direkt i Lantmännen Finans appen och/eller genom att logga in lantmannenkortet.se med ditt BankID. 

Du kan spärra kortet dygnet runt på 010 - 556 30 00

 

Kontakta oss för personlig service

Kundservice Lantmännenkortet

Vi hjälper dig med dina frågor, oavsett om du vill spärra kort, glömt din kod eller vill anmäla autogiro. Du kan alltid logga in på dina sidor och i appen för att få koll på just ditt konto

 

Välkommen till Kundservice >

Lantmännenkortet finns för dig som:

  • Har enskild firma, aktiebolag eller handelsbolag inom de gröna näringarna.*
  • Är näringsidkande medlem i t.ex. LRF, Lantmännen, Skogsägarföreningar, Landshypotek.
  • Är anställd inom de gröna näringarna.
  • Är medlem i Granngårdens kundklubb.

*bas i jord skog trädgård och landsbygdens miljö.